Clubauto: Taxatiedag voorbereidingen
Door: Tim Mingers
Door: Tim Mingers
Zondag 26 juli is de Taxatie dag gepland en onze Clubauto dient dan ook weer opnieuw getaxeerd te worden. De laatste weken zijn we druk bezig geweest hiermee.
Eerst hebben we het technische gedeelte aangepakt tijdens de Clubauto Klusdag en afgelopen 1,5 week stond in het teken van uiterlijk opknappen.
Maar eerst moest er toch nog wat technische zaken aangepakt worden, want tijdens de Klusdag was het niet gelukt om de koppeling en startmotor te vervangen, dat is nu alsnog gebeurt. De startmotor is gereviseerd worden en zit er inmiddels ook weer in. Hij rijdt en start weer als de beste :)
Na een schoonmaakbeurt kan ie er wel weer even tegenaan.
Echter wel nog een tegenslag, uiteraard… Het vliegwiel bleek beschadigd te zijn, vermoedelijk te lang doorgereden met een versleten koppeling (vervang deze tijdig!!), maar even afdraaien and we’re good to go!
Van clublid Chris hebben we deze mooie Alpine radio cadeau gekregen, daar zijn we heel blij mee, want de oude had niet eens Bluetooth…! Muchos gracias Chris!
Eerst begonnen met een goede wasbeurt, gevolgd door de hele wagen te kleien. Wie dit niet kent, kijk dan zeker even dit Youtube filmpje. De volgende stap was polijsten.
Vooral de kofferklep van onze Clubauto kon wat liefde gebruiken, zoals je op onderstaande foto kunt zien, had de kofferklep een vieze waas/aanslag in de blanke lak zitten.
Maar zelfs na 1 hit polijsten, was het weer een prachtige spiegel en oogt alweer vele malen mooier!
Het dak was daarna aan de beurt, dit was niet perse super slecht, maar de voor en na foto geven toch een beduidend glansverschil en het heeft zich zeker geloond.
Voor:
Na:
Daarna was de rest van de auto aan de beurt:
Na het polijsten moet de lak ook weer beschermd worden en dus een goeie wax erop, ik heb gekozen voor de Angelwax HALO. Met als eindresultaat:
Toen was het de beurt aan al het plastic werk voor een grondige schoonmaak- en spuitbeurt. Hier alles vooraf:
Eerst alles in de (plastic) primer gezet en dan matzwart eroverheen. Ra ra wat er op de lege plek in het midden lag…!
Ook de deurgrepen en de nieren meegenomen.
Terwijl het spul allemaal ligt te drogen, direct de nieuwe OEM chroom pezen erin gezet. Als je genoeg zuurvrije vaseline en een goede pezentrekker gebruikt, is dit klusje zo gepiept.
Zien jullie het verschil?
Dat oogt toch al een heel stuk frisser!
En op maandag 20 juli is de wagen naar de spuiter gebracht, want het zijscherm, keienvanger en motorkap moesten nog gespoten worden.
Op donderdag konden we hem weer ophalen en heel voorzichtig de boel weer opbouwen.
Er was ook nog een doos met “finishing touches” onderweg vanuit BMW, waaronder een nieuwe Motorkap embleem, voorbumper kapjes, ruitenwisserarmkapje en een chroom raampeeskapje. Precies op tijd binnen voor de taxatie op 26 juli!
De motorkap ligt er hier nog niet perfect op, die moet nog gesteld worden.
Nu is het afwachten op hoeveel de Clubauto getaxeerd wordt en of al het werk zich geloond heeft van de laatste weken, maar ook de maanden daarvoor :)
We hebben al een nieuw lijstje gemaakt met de volgende punten om aan te kunnen gaan pakken, dus we zijn nog lang niet klaar met onze Clubauto!