De Clubleden Blogreeks – Xander

Door: Tim Mingers

In deze blogreeks gaan we onze clubleden en hun E30(s) voorstellen.

In deze blog maken we kennis met Xander, lid nummer 48. Xander ken je wellicht ook van het Clubblad!

De E30 van Xander:
Ik rijd met een 325 Touring in de kleur LachSilber. De motor is er door zijn vorige baasje ingehangen en zelf wist ik er de historie niet van. Het beste wat ik in deze heb kunnen doen is de historie herschrijven en zorgen dat het motortje de nodige aandacht kreeg. Na het nodige onderhoud, distributie, keerring nokkenas, olie, koelvloeistof, sensoren, bougies, kleppen stellen etc etc etc ben ik nu wel overtuigd dat het een fris motortje is. De auto is rondom met een schroefset verlaagd, geen hoogstaand merk verder, maar ik heb werkelijk niks te klagen. Rondom draagt hij Brock B1 wielen die ikzelf helemaal opgefrist heb en recent van een andere kleur heb voorzien. Het heerlijke geluid van mijn M20 komt middels een leeg gepeuterde katalysator door mijn originele einddemper in de trommelvliezen terecht….Heeeeerlijk!!

Wanneer heb je je E30 gekocht?
Deze kocht ik 1,5 jaar geleden na te zijn vreemd geweest te zijn met grote broer E39. Deze had ik omdat mijn vorige E30, welke een kopie kon zijn van mijn huidige Touring, ontplofte in Duitsland en ik toen even HELEMAAL klaar was met E30. Met nadruk op “even” want nog geen 6 maanden alweer verliefd geworden op mijn Touring, welke de liefde krijgt die hij verdiend. En tot nu toe geeft deze mij ook haar liefde terug!

Waarom een E30?
Tjaaa, waarom een E30? Niet omdat dit nou zo’n aerodynamisch wonder is ofzo. Het is gewoon…..een gevoel….en kan het niet uitleggen.

Wat vind je het mooist aan jouw E30?
De kleur…LachSilber… wat een pareltje. Niet te licht, niet te donker. Gewoon 1 van die 50 tinten die mij wild maken.

Heb je nog plannen met je E30?
Uh… hebbie ff ;) Ik zou graag het interieur nu netjes willen maken (uiteindelijk laten bekleden). Hemeltje bekleden, nu RetroGeel (hihi). Op mijn wensenlijstje voor dit jaar staan sowieso andere remmen en blokken en stuggere ophangingrubbers. Subframe achter stralen en coaten. En zo kan ik nog wel wat van die kleine dingen verzinnen die mogen gebeuren. Eén ding heb ik in die 14 jaar E30 rijden wel geleerd. Klaar ben je nooit!!