De Clubleden Blogreeks – Joshua

Door: Tim Mingers

In deze blogreeks gaan we onze clubleden en hun E30(s) voorstellen.

In deze blog maken we kennis met Joshua, lid nummer 22, sommigen kennen Joshua al van de tourrit in omgeving Utrecht vorig jaar.

De E30 van Joshua:
Mijn E30 is een simpele 316i uit 1988. Het is een beetje een overgangsmodelletje. Hij heeft de neus van een type 1, maar de kont van een type 2. Type 1,5 zeg maar, haha.
Wel heeft ie nog het heerlijke M10 motortje die we uit de E21 en van de vroege E30 316 en 318’s kennen. Leuk feitje: op deze motor is de S14 uit de M3 gebaseerd.
Vanuit de fabriek waren de enige opties een toerenteller en een OBC.
Zelf heb ik er vrijwel meteen een lederen versnellingspook en pookhoes ingezet en zit ik inmiddels heerlijk in een setje originele sportstoelen met een M-Tech 1 stuurtje voor m’n neus.

Wanneer heb je je E30 gekocht?
Ik heb mijn E30 gekocht in maart 2015. Op dat moment was ik niet specifiek opzoek naar een auto, maar na een tip van een vriend ben toen vanuit Brabant helemaal naar Heerenveen gereden op te gaan kijken naar dit prachtautootje.
Iedereen in mijn directe omgeving behalve ikzelf wist al dat ik hem zou gaan kopen. Ze vonden het echt een auto voor mij. Na een proefritje was het zover, ik was verliefd en moest ‘m wel kopen.

Waarom een E30?
Altijd heb ik al een zwak gehad voor de wat vierkantere auto’s en na een keer gereden te hebben in een E30 was ik verkocht. De wegligging is heerlijk, de auto laat je precies weten wat er onder de wielen gebeurd.  Nu ben ik verpest voor alle andere auto’s.

Wat vind je het mooist aan jouw E30?
De kleur van mijn auto vind ik nog steeds het allermooist! Zeker nadat de lak in de wax is gezet kan daar in mijn ogen niks tegenop!

Heb je nog plannen met je E30?
Ik heb nog ongelooflijk veel plannen voor mijn E30. Voor nu heeft het mijn prioriteit om de auto technisch in (bijna) nieuwstaat te brengen. Buiten dat staan klapramen achter, schijfremmen rondom, in zijn geheel verlagen, een kleine vermogensupdate voor de M10, limited slip differentieel etc. etc. etc. op de planning. Daar zou ik nog wel een paar pagina’s over vol kunnen typen.